MY PICTURE

ABOUT ME

My photo
MUAR, JOHOR, Malaysia
My nick name : BEE,

Wednesday, February 29, 2012

Kepura-puraan

Ahhhhh...
Kehidupan apakah yang disungguhkan kepadaku ini!!!!!!
Dan sejauhmanakah ia akan mengujiku,serta sejauh mana pula ketabahanku untuk menempuh segala-galanya.....
Apa yang telah berlaku padaku?.
Jawapannya ialah ia telah mengubah aku menjadi orang yang suka berpura-pura....
Berpura-pura dalam segala hal...
Dalam meghadapi keluargaku dan kawan-kawanku...
Berpura-pura dalam mendepani masalah....
Segalanya aku berpura-pura...
Belum termasuk lagi kepura-puranku di kampus.....
Bagaimana aku menutup kesedihanku dengan cara menjadi seorang yang periang....
Segala-galanya adalah pura-pura....
Berpura-pura tabah dengan cara menekan perasaanku jauh kedalam hatiku.....
Tidak nampak pada mata orang lain,
Tapi ia menyiksaku dalam diam....
Tanpa siapa pun mengerti
Tanpa siapa dapat memahami
Aku sebenarnya memang lemah!!!!

Kekalutan,kegusaran dan kegawatan yang bersarang selepas aku tidak punya apa-apa.....
Sedikit sebanyak ia telah memberi proses perubahan yang bukan sedikit dalam diriku...

Pada detik ini,saat begini dalam kesendirian dan perjalanan hidup yang panjang ini...
Mampukah aku terus berlagak tabah!!!!
Mampukah aku terus berpura-pura!!!!


No comments: