MY PICTURE

ABOUT ME

My photo
MUAR, JOHOR, Malaysia
My nick name : BEE,

Monday, February 20, 2012

Hati & Perasaan

Sekali lagi perasaan itu menjelma
Mengenang kembali pada diri yang sememangnya banyak kelemahan
Terasa bahawa ak sangat lemah di dunia ni
Sering meminta daripada Sang Pencipta ketika aku berhajat pada sesuatu

Tapi malangnya,aku sering derhaka terhadapNya
Aku malu..aku takut
Tapi ak selalu lalai..dan aku selalu berharap kepadaNya

Aku tak tau kenapa perasaan ini bercmpur baur
Ketika ini semuanya masih samar..aku suka..aku kecewa..ak sedih dan ak bimbang

Aku suka mengenali mereka di sini
walaupun tak pernah bersua,tapp merekalah yang lebih memahami perwataknku yang tersembunyi itu
personaliti yang tak dapat dizahirkan kepad sesiapa di luar sana

aku kecewa pada diri aku sendiri
pada suatu masa,aku kecewa kerana aku tak sehebat sesiapa
kadangkala, aku kecewa kerana mereka lebih tabah daripada aku
pada suatu masa, aku kecewa kerana aku tak mampu menyerupai mereka
tak berdaya berlagak bahagia..tak mampu meluahkn emosi tersiratku kepada seseorang

aku turut berasa sedih dengan kisah perjalanan hidupku
yang membawa aku menyelami sesuatu yang tidak diakui oleh lumrahNya
sedih kerana aku tak mampu memenuhi jangkaan mereka di luar sana
sedih kerana aku bukanlah sepert I yang mereka sangkakan
sedih kerana aku lemah menghadapi dunia yang ini
sedangkan baru secebis ujian dilemparkan

malah aku bimbang tidak sempurna di hadapan sang Pencipta
kerana gagal memenuhi permintaan atau arahanNya
sedangkan sudah berkali-kali aku diberi peluang
dilema aku antara perasaan dan peraturan
maafkan ak Ya Allah..ampunkanlah aku
sungguh aku belum mengetahui kesudahanku nanti..:(

No comments: